ZARZĄDZANIE CZASEM

29 maja 2022

Zarządzanie czasem

Zarządzanie czasem, to klucz do sukcesu w dzisiejszym szybko rozwijającym się świecie. Nie ma złotego środka na właściwe zarządzanie czasem.  Czas ucieka nieubłaganie wszystkim, są jednak metody pozwalające na właściwe gospodarowaniem czasem. Niesprawności w gospodarowaniu czasem niosą ze sobą zbyt wiele negatywnych skutków.

Pytania od Państwa powtarzające się to między innymi:

  1. Jak efektywnie zarządzać czasem?
  2. Jak dobrze zorganizować pracę?
  3. Jak radzić sobie z codziennym stresem?
  4. Jak funkcjonować, aby lepiej i sprawniej wykonywać swoje zadania?

Zła organizacja pracy powoduje stagnację rozwoju zawodowego. Problemy z czasem mogą w dużej mierze wynikać ze specyficznych uwarunkowań psychologicznych.  Możemy wówczas korygować, aby zarządzanie czasem się powiodło.

Uwarunkowaniami, które powinniśmy uwzględnić podczas pracy nad sobą to:

  1. Perfekcjonizm
  2. Pracoholizm
  3. Specyficzne nawyki codzienne takie jak: odwlekanie

Błędy w gospodarowaniu czasem

  1. Brak planowania
  2. Brak ustalania priorytetów
  3. Wykonywanie zbyt wielu czynności.
  4. Niezapisywanie zadań do wykonania
  5. Brak przerw
  6. Praca w bałaganie
  7. Zbyt krótki sen

Warto zadać sobie pytanie, ile powyższych punktów dotyczy nas samych. Zatem zarządzanie czasem (pilnowanie czasu) jest jednak umiejętnością wpływającą na skuteczność naszego rozwoju osobistego.

Istnieje również wiele kroków, które można podjąć w celu minimalizowania negatywnego efektu stresu. Jeśli Twój czas jest źle zaplanowany lub zbyt wiele zadań zrzucasz sobie na głowę w dłuższej perspektywie odczuje to również Twoje zdrowie. Stan taki ma wpływ na poczucie własnej wartości i co z tym należałoby zrobić?

Proste kroki w zarządzaniu czasem:

  1. Zaplanuj, stwórz listę zadań
  2. Ustal priorytety
  3. Skup się na jednej czynności
  4. Zapisuj, korzystaj z kalendarza
  5. Zrób sobie krótką przerwę
  6. Utrzymuj porządek w pracy

Pamiętajmy również o matrycy Eisenhowera metodę wyznaczania priorytetów ważność -pilność. Zadania ważne, ale niepilne – zadania pilne, ale nieważne. Jak zastosować powyższe metody? Periodyków, artykułów, książek na rynku jest bardzo wiele. Zarządzanie czasem, zarządzanie sobą jest umiejętnością, której możemy się nauczyć.

Zapraszamy do współpracy z nami w tym zakresie.